Karta praw pacjenta
- zwrócić się z interwencją do bezpośredniego przełożonego osoby udzielającej świadczenia zdrowotne, a następnie do Dyrektora SPZZOZ w Żurominie;
- zwrócić się do Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta SPZZOZ Żuromin: mgr Anieli Skierkowskiej, tel. 23 657 22 01 w. 393. Pacjenci przyjmowani są od pon. do pt. od godz. 8:00 do 14:00. Po wcześniejszym umówieniu się mogą być przyjęci w godzinach późniejszych;
- w razie niezadowalającego załatwienia sprawy zwrócić się o jej rozpatrzenie przez Radę Społeczną przy SPZZOZ w Żurominie, a następnie do organu, który utworzył i prowadzi zakład;
- jeżeli naruszenie prawa dotyczyło fachowej czynności medycznej, zwrócić się do Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie, bądź do Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych;
- skierować sprawę do sądu powszechnego, jeżeli w wyniku działania lub zaniechania przez SPZZOZ w Żurominie lub osobę wykonującą zawód medyczny naruszono dobro osobiste pacjenta lub wyrządzono szkodę materialną w rozumieniu cywilnym.
Dokumenty do pobrania: